اپل برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای بهبود و گسترش کیفیت خدمات خود دارد و یکی از بخش‌های جدید خدمات این شرکت قرار است در رده خدمات اشتراک پادکست به کاربران ارائه شود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی اپل قصد دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور سرویس اشتراک پادکست ویژه‌ای را راه‌اندازی کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان  و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که اپل تصمیم دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور برنامه اشتراک پادکست ویژه‌ای را برای کاربران عرضه کند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این کمپانی فعلا در مرحله مذاکره با کمپانی‌های تولید کننده قرار دارد اما با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این گفتگوها به نتیجه برسند یا خیر.

با توجه به اینکه اپل با عرضه iPod و iTunes نقش مهمی در افزایش محبوبیت پادکست‌ها داشت اما منطقی است که علاقه مند به ایجاد یک سرویس برتر باشد. اگرچه این شرکت هنوز تلاشی برای کسب درآمد از پادکست‌ها نکرده است اما این خدمات برای اپل اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. همچنین گفته می‌شود Apple Podcasts پرکاربردترین برنامه پادکست است.

گزارش شده است که اسپاتیفای نیز اشتراکی جداگانه برای پادکست‌های اختصاصی خود در نظر گرفته است. این کمپانی در چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در پادکست‌ها انجام داده است. این شرکت بیش از 800 میلیون دلار صرف جلب نظر شرکت‌های پادکست و انجام معاملات با افرادی مانند جو روگان، اوباما و پرنس هری و مگان مارکل کرده است.

علاوه بر این کمپانی‌های دیگر فناوری نیز از پادکست‌ها و پتانسیل بالای آنها غافل نبوده اند و در پس پرده اقداماتی برای جلب بازار یاد شده انجام داده اند. حتی کمپانی آمازون نیز زیرا اخیراً شبکه Wondery را خریداری کرده است و به زودی به دنیای پادکست‌ها وارد می‌شود.

اپل سال گذشته با یک سری مصاحبه با حضور زین لو به عنوان مجری رادیوی Apple Music به تولید پادکست پرداخت. ماه مه گذشته بلومبرگ گزارش داد که اپل به دنبال خرید پادکست‌ها و انحصاری ساختن آنها به منظور ایجاد پادکست‌های استین آف و همراه برای نمایش‌ها و فیلم‌های Apple TV است.