توجه داشته باشید که پس از تخلیه سطل آشغال، اطلاعات حذف می‌شوند ولی می‌توان با استفاده از نرم‌افزارها خاص اطلاعات را بازیابی کرد.
هر زمان که چیزی را در ویندوز پاک کنیم، معمولاً به سطل آشغال ارسال می‌شود این ویژگی در واقع  به کاربران این فرصت را می دهد تا در صورت پاک شدن پرونده‌ها، آن پرونده ها را بازیابی کنند. تا زمانی که سطل آشغال را خالی نکنید پرونده‌هایی که “حذف” کرده‌اید. هنوز فضای ذخیره سازی در رایانه شما اشغال می‌کنند.

مهم است که هر از چندگاهی سطل آشغال را خالی کنید، گاهی اوقات فراموش می‌کنید که این کار را انجام دهید، شما می‌توانید این ویژگی  را به گونه‌ای تنظیم کنید که به طور خودکارسطل آشغال خالی شود.

مراحل تنظیم  خالی کردن سطل آشغال به صورت خودکار:

1.به Settings > System > Storageبروید.

2.مطمئن شوید که بخش Storage sense، به حالت ( On) باشد.

3.روی گزینه  Configure Storage sense or run it now کلیک کنید.

4.در بخش Temporary Filesگزینه Delete files in my recycle bin if they have been there for over”را پیدا کنید.
5.از منوی کشویی میتوانید “Never”, 1 day, 14 days, 30 days, or 60 days” زمان دلخواه را انتخاب کنید.

اگر گزینه هرگز یا ” Never ” را انتخاب نکرده‌اید، این بدان معناست سطل آشغال شما بر اساس تعداد روزهایی که انتخاب کرده‌اید به طور خودکار خود را خالی می‌کند. تا زمانی که فضای ذخیره سازی شما پر نشده است، 30 روز مدت زمان خوبی است زیرا حداقل به شما کمی زمان می‌دهد تا پرونده‌هایی را که ممکن است به طور تصادفی پاک کرده باشید، بازیابی کنید.
توجه داشته باشید که پس از تخلیه سطل آشغال، اطلاعات حذف می‌شوند ولی می‌توان با استفاده از نرم‌افزارها خاص اطلاعات را بازیابی کرد.

بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از هرگونه دردسر  انجام دهید این است که مطمئن شوید ابتدا واقعاً می‌خواهید آن پرونده‌ها پاک شوند.