به گزارش شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان ؛ ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت از عرضه نسخه دوم سیستم فرعی ویندوز برای لینوکس خبر داده که از رابط‌های کاربری برنامه‌های گرافیکی لینوکس و اپلیکیشن‌های آن پشتیبانی می‌کند.
نرم‌افزارهای گرافیکی لینوکس با ویندوز سازگار می‌شوند
برای اولین بار برخی برنامه‌های گرافیکی سازگار با سیستم عامل لینوکس با ویندوز سازگار می‌شوند. این اقدام در راستای افزایش همگرایی بین این دو سیستم عامل رخ می‌دهد.در عین حال استیو پرونووست یکی از برنامه نویسان اصلی همکار با این پروژه تصریح کرده که مایکروسافت اجرای برنامه‌های گرافیکی لینوکس را در محیط ویندوز ممکن کرده است.پیش از این هم اجرای برنامه‌های گرافیکی لینوکس بر روی ویندوز ممکن بوده، اما این کار با دشواری و از طریق نصب برنامه‌های ثالث رخ می داده است و کاربران باید یک سرور نمایش ویندوز ثالث مانند VcXsrv Windows X Server را بر روی ویندوز 10 نصب می‌کردند. اما از این پس نیازی به این کار نخواهد بود.

از جمله برنامه‌های گرافیکی لینوکس که با ویندوز سازگار می‌شود می‌توان به GIMP graphics editor، Evolution e-mail client و  LibreOffice اشاره کرد. قرار است در آینده تعداد و تنوع این برنامه‌ها باز هم افزایش یابد.