توییتر به زودی توییت‌هایی که در آنها به اشاعه اطلاعات غلط و گمراه کننده در زمینه ویروس کرونا پرداخته می‌شود را حذف خواهد کرد.
توییتر به زودی توییت‌هایی که در آنها به اشاعه اطلاعات غلط و گمراه کننده در زمینه ویروس کرونا پرداخته می‌شود را حذف خواهد کرد.
به گزارش روابط شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان و به نقل از  engadget، توییتر در هفته جدید توییت‌هایی که در رابطه با واکسن کرونا به اشاعه اطلاعات نادرست و گمراه کننده می‌پردازند از این شبکه اجتماعی حذف خواهد کرد. پست‌هایی که در آن به آسیب دیدن انسان‌ها با واکسن‌ها یا امکان کنترل آنها اشاره می‌شود و ادعاهای غطلی درباره اثرات جانبی واکسن کرونا ارائه می‌کند از این شبکه اجتماعی حذف خواهد شد.
کمپانی توییتر مدعی شده است که این سیاست را در همکاری نزدیک با مقامات بهداشت عمومی محلی، ملی و جهانی در سراسر دنیا اجرا می‌کند. سپس با نزدیک شدن به سال 2021، توییتر ممکن است علاوه بر این  توییت‌هایی را که تئوری‌های توطئه و سایر ادعاهای بی‌اساس و بحث برانگیز در مورد واکسن‌ها را پیش می‌برد، برچسب گذاری کند.
پیام‌هایی که توییتر به این شکل برچسب می‌زند ممکن است با ارائه لینکی به اطلاعات معتبری که از مقامات رسمی عرضه شده است، متصل شود. این رویکرد منعکس کننده دیدگاهی است که این کمپانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده در مورد اطلاعات نادرست مربوط به انتخابات در پیش گرفت.

توییتر در این باره اظهار داشته است که:« اطلاعات غلط واکسن در زمینه همه گیری جهانی یک چالش قابل توجه و رو به رشد بهداشت عمومی است و همه ما باید نقشی را ایفا کنیم. ما بر کاهش اطلاعات گمراه کننده متمرکز شده ایم که بیشترین آسیب بالقوه را برای سلامتی و تندرستی مردم به همراه دارد.»
همانطور که در بالا ذکر شد، سیاست امروز توییتر بر اساس قوانینی است که این کمپانی اولین بار در ماه مارس اعلام کرد. در آن زمان این شرکت مرکزی تحت عنوان کووید-19 را به سربرگ جستجوی خود اضافه كرد كه شامل اطلاعات مقامات بهداشت عمومی مانند سازمان بهداشت جهانی است.
سپس توییتر در ماه مه شروع به برچسب گذاری روی توییت‌های حاوی اطلاعات گمراه کننده در مورد همه گیری کرونا کرد. با این حال تمام سیاست‌های این شرکت موفقیت آمیز نبوده است و همچنان تئوری‌های توطئه خاصی در این زمینه موفق شده‌اند به این پلتفرم راه پیدا کنند.