در دسامبر 2020 آمازون اعلام کرد که قصد دارد از این طریق اینترنت با سرعت 400 Mbps  ارائه کند، و به مرور بر سرعت آن بیافزاید.
آمازون از اتحادیه پرتاب متحد (United Launch Alliance) برای استقرار اولین ماهواره‌ها در مجموعه ماهواره‌ای خود با هدف رقابت با استارلینک استفاده خواهد کرد، و نه ماموریت برای سیستم فراهم‌آورنده اینترنت خود که در مدار زمین خواهد چرخید طرح‌ریزی کرده است. ULA از نه پرتابگر اطلس V برای «پروژه کایپر» استفاده خواهد کرد؛ این موضوع اخیرا مورد تایید قرار گرفت، تا آمازون به برنامه خود برای رقابت با سرویس اسپیس‌ایکس که هم‌اکنون عملیاتی شده است بپردازد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان ، پروژه کایپر، همانند استارلینک، از شبکه‌ای از هزاران ماهواره در مدار پایین زمین (LEO) استفاده خواهد کرد تا آنچه اصطلاحا یک صورت فلکی نامیده می‌شود شکل بگیرد. در مجموع، آمازون انتظار دارد که 3236 ماهواره را بر اساس این طرح مستقر نماید، هرچند که هر Atlas V واحدهای متعددی را هر بار حمل خواهد کرد.

راجیو بادیال، نایب رییس تکنولوژی در پروژه کایپر، درباره این طرحهای پرتابی گفت: «ما ماهواره‌ها و سیستم توزیع‌کننده‌مان را برای دربرگیری پرتابگرهای متعدد طراحی کرده‌ایم – این برای ما انعطاف‌پذیری برای استفاده از فراهم‌آورنده‌ها و راکتهای بسیار متعددی را برای پرتاب سیستم ماهواره‌ایمان فراهم می‌آورد. اطلس‌وی یک راکت توانمند و قابل اتکا است، و مفتخریم که با ULA  برای پشتیبانی از این پرتاب‌های اولیه مهم همکاری داریم».


البته، اطلس‌وی با فضا غریبه نیست و در این نسل و نسل‌های قبلی مورد استفاده قرار گرفته است. اطلس‌وی توسط ناسا، شرکتهای تجاری، و دیگر نهادها بکارگیری شده و، به عنوان مثال، در پرتاب مریخنوردهای کنجکاوی و استقامت به سیاره سرخ دخیل بوده است. پرتاب‌های مربوط به ماموریت‌های شرکت آمازون از مجموعه پرتاب فضائی 41 در ایستگاه نیروی فضائی کیپ کاناورال در فلوریدا خواهد بود.

پروژه کایپر در سال 2020 مجوز پرتاب مجموعه ماهواره‌های خود را از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) دریافت کرد؛ آمازون بیش از 10 میلیارد دلار برای این برنامه سرمایه‌گذاری کرده است. این غول دنیای خرده‌فروشی ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در آمریکا و خارج از آن در سر می‌پروراند، به ویژه در مکان‌هایی که در حال حاضر توسط فراهم‌آورندگان موجود خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنند.

در دسامبر 2020 آمازون اعلام کرد که قصد دارد از این طریق اینترنت با سرعت 400 Mbps  ارائه کند، و به مرور بر سرعت آن بیافزاید.