اسپری بینی شرکت استرالیایی باعث کاهش رشد ویروس کرونا می‌شود

 شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی انا ریسپیراتوری (Ena Respiratory) اظهار کرد: اسپری بینی که برای بهبود سیستم ایمنی بدن انسان برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا تولید می‌کند، رشد ویروس کرونا در مطالعه اخیر بر روی حیوانات را نیز کاهش داده است.

به گزارش رویترز، مطالعه بر روی موش‌خرماها (یا راسوها) نشان داده که این محصول با نام  INNA-۰۵۱  می‌تواند به‌عنوان مکمل واکسن‌ها مورداستفاده قرار گیرد و سطح ویروس عامل  کووید-۱۹ را تا ۹۶ درصد کاهش دهد.

این مطالعه توسط آژانس دولتی انگلیس و بهداشت عمومی انگلستان انجام شد.

این شرکت اعلام کرد: آماده آزمایش INNA-۰۵۱ در نمونه‌های انسانی در کمتر از چهار ماه است، البته این امر منوط به انجام موفقیت‌آمیز مطالعات رد مورد سمی بودن دارو و تایید نظارتی است.

این شرکت ۱۱.۷ میلیون دلار استرالیا (۸.۲۴ میلیون دلار) برای تولید اسپری بینی سرمایه فراهم کرده است. سرمایه‌گذاران شامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Brandon Capital Ltd، دولت فدرال استرالیا، صندوق‌های بازنشستگی و غول بیوتکنولوژی CSL Ltd هستند.

چندین شرکت در سراسر جهان در تلاش برای تولید واکسن ویروس کرونا هستند. استرالیا با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار برای واکسن‌های احتمالی کووید- ۱۹ با برخی از شرکت‌های دارویی به توافق رسیده است. این ویروس باعث کشته شدن بیش از ۹۹۲ هزار نفر در سراسر جهان شده است.

در استرالیا تاکنون ۸۷۵ مورد مرگ و کمی بیش از ۲۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش‌شده است که بسیار کمتر از آمار گزارش‌شده در سایر کشورهای پیشرفته است.

روابط عمومی شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان