کارشناسان علم تغذیه توصیه می کنند هنگام آلودگی هوا، مصرف برخی مواد غذایی ویژه در سبد غذایی افراد قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ کارشناسان علم تغذیه براین باورند که در هنگام آلودگی هوا، لازم است شهروندان برای تأمین ویتامین‌هایی مانند ویتامین C و E که نقش مهمی در افزایش مقاومت بدن در مقابل آلودگی هوا دارند، مصرف برخی مواد غذایی ویژه نظیر سبزیجات تازه و انواع میوه‌ها مانند سیب و مرکبات را در سبد غذایی این روز‌های خود قرار دهند.
در میان میوه‌ها، سیب بیشترین جذب سرب را دارد و مانع رسیدن آسیب به سلول‌های بدن می‌شود و پرتقال، لیمو شیرین و لیمو تُرش، هویج، کیوی، گریپ فروت، انبه، کدو تنبل، فلفل دلمه، اسفناج، انواع کلم و گوجه‌فرنگی نیز کم و بیش از این خاصیت برخوردارند.
یکی از بهترین مواد غذایی توصیه شده در هنگام آلودگی هوا، مصرف سیر و پیاز تازه است که دارای آنتی اکسیدان‌های قوی هستند و می‌توانند از ایجاد التهاب در سینوس‌ها و بروز آلرژی‌های ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کنند.
متخصصان تغذیه به شهروندان توصیه می‌کنند در روز‌های آلوده، مصرف انار با توجه به غنی بودن آن از آنتی اکسیدان و همچنین، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود قرار داده و سهم سالاد و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خویش افزایش دهند، ضمن اینکه مصرف شیر و لبنیات می‌تواند در پیشگیری از آثار و عوارض ناشی از آلودگی هوا مؤثر باشد.